Scaune auto pentru copii

Cand stii ca astepti un copil, incepi sa schimbi cate ceva in comportamentul zilnic. In casa. In accesorii. In masina. Pentru ca un copil nu trebuie sa-ti schimbe viata, sa ti-o incurce, ci sa o umple, sa o faca mai frumoasa si mai implinita. Ca sa fie asa, trebuie sa ii asiguri un minim necesar copilului. In ceea ce priveste plimbarile cu masina (si vei avea parte de ele, fie si numai pentru vizitele regulate la pediatru din primele luni, dar si pentru concedii, plimbari, deplasari de colo-colo, cu diferite motive), acestea trebuie sa fie si sigure pentru copil, dar si in limitele legii. Pentru ca legea spune ca un copil este mai sigur intr-un scaun auto potrivit varstei lui, adaptat pozitiei in care poate sta in functie de varsta si greutate.

Am stabilit deja ca unul dintre criteriile in functie de care se aleg scaunele auto pentru copii, este varsta. Unele carucioare se vand cu landou, scoica auto si parte sport. Si-atunci, ai scapat de griji, pana spre varsta de un an, daca bebe se incadreaza in standardele de inaltime si greutate, si daca ii place sa stea in scoica. Copilul meu nu a vrut deloc sa stea in scoica. Bine ca nu am dat banii pe ea, ne-a fost imprumutata. Angi, daca ma citesti, fix de 2 ori am folosit scoica MaxiCosi. Iti multumesc, oricum !

De la maternitate am venit acasa cu Ioana in landoul de la carutul Douceur. Era cat jumatate de landou, mica, firava, slabuta. Era agitata cand a venit tati sa ne ia acasa. Cum am imbracat-o cu hainutele pentru drum (alese cu vreo luna inainte, spalate, calcate si ambalate de atunci…) si a asezat-o tati in landou, s-a linistit ca prin minune. Si de atunci, de cate ori am avut drum cu masina, de atatea ori am folosit landoul, pana pe la 4 luni. Apoi nu mai avea loc in landou… Pe la 4 luni si jumatate am trecut la partea sport. Am mai incercat scoica auto… nu i-a placut deloc, se chircea si se schimonosea, se inrosea si incepea sa planga. Asa ca am renuntat la idee si am inceput sa cautam scaun auto pentru copii ceva mai mari.

Am gasit in Auchan un scaun auto perfect. Ioana l-a indragit din prima si il folosim si acum, 2 ani mai tarziu. Bertoni este producatorul, Concord este modelul. Ce mi-a placut cel mai mult la acest scaun auto a fost faptul ca se lasa pe spate, asa incat, in timpul somnului, pastreaza coloana in pozitie mai aproape de firesc. Scaunul se prinde in centurile de pe bancheta din spate, nu cu sistem Isofix, si este prevazut cu centuri in 5 puncte care o tin pe Ioana relativ ok. Daca centurile sunt ceva mai slabe, evadeaza, in sensul ca isi da partea de sus la o parte si ramane sustinuta numai peste pulpe. Dar am remediat situatia prin strangerea centurilor ceva mai bine, si nu mai evadeaza.

Acest scaun este potrivit de la zero luni, deci il puteam folosi de la nastere, tocmai pentru ca se lasa pe spate. In cazul in care este folosit pentru copii asa mici, trebuie montat cu spatele la sensul de mers, pentru o mai buna sustinere. De la varsta de 5-6 luni, cand bebe sta bine in fundulet, scaunul poate fi montat cu fata la sensul de mers. Il putem folosi pana la 3 ani sau 18 kg. Acum Ioana are 15, deci cred ca ne incadram pana pe la 3 ani… Apoi avem de gand sa achizitionam un scaun auto pentru copii pana la 36 kg, din acela caruia i se poate indeparta spatarul, ramanand numai un inaltator pe bancheta. Asa e regulamentar, asa e sigur !

Ca un amanunt, anul trecut, cand Ioana avea un an si vreo trei luni, am gandit ca e destul de mare pentru a scoate pernuta de protectie de pe scaun. Mare greseala, nu i-a placut deloc, si jumatatea de drum Bucuresti-Tg. Jiu pe care am facut-o in felul acesta a fost ca un mic cosmar… Nu statea deloc bine in scaun, aluneca de colo-colo si cred ca il resimtea ca fiind prea tare. Noroc cu tati, ca nu m-a ascultat sa arunce pernuta, si mai mult, a si pastrat-o in masina…

Drum bun si sigur!

Această prezentare necesită JavaScript.

4 gânduri despre “Scaune auto pentru copii

Lasă un comentariu